Första ridpasset

Idag var alltså första gånen på 10 dagar som jag red Curra. Hon är så himla gullig för hon ska spela så himla tuff hela tiden. När jag skulle hämta henne i hagen vände hon och gick direkt när hon såg grimskaftet. Jag hade inte bråttom, så jag väntade ut henne och stod och kelade med hennes syster så länge, tills hon tillslut kom fram och stannade vid mig. varje gång jag typ gick ett steg mot henne så vände hon och gick, så jag gjorde samma som hon. Jag stod med ryggen mot henne och då tyckte hon inte det var så kul att springa iväg..
Efter typ 10-15 min så kom hon fram och stannade så jag kunde ta henne. Det är så jobbigt när man måste ta hästen och det inte är den som kommer till en, därför jobbade vi med det idag ;)
.
Sedan i stallet så stod vi och myste i typ 25 min. Jag borstade henne väääldigt noga och pussade massvis på henne. Hon brukar annars inte vilja ha huvudet i "famnen" på en, men idag var hon supermysig och pussades massor. Vi var ensamma i stallet så vi chillade lagom :)
.
Förstår ni vad jag har saknat att rida? Jag bara njöööt! Skrittade fram typ en kvart och red sedan effektivt i typ 25-30 min. Jobbade mycket på 8-volt och skänkelvikningar. Gjorde många öppnor och jobbade med att hålla in hennes högerbog :) Den ramlar ut hemskt lätt i vänstervarv...... Red i hoppsadel men släppte stigbyglarna och då kom jag åt henne väldigt bra. Hella passet jobbade hade vi fokus på att hålla upp ryggen och ha stöd långt ut på bettet, så jag ska kunna spänna bågen bättre när vi hoppar imorgon. Efter passet skrittade vi en lååång väg hem, ca 30-40 min. Det var såååååå skönt att få rida igen :D :D
.
Nu sitter jag och äter mat. Sedan lite senare ska jag till mitt stall och fixa lite. Om det fortsätter vara så här dåligt väder struntar jag i de andra två. Mamma har ont i ryggen också och då vill hon inte vara i stallet så länge.... Men men. De dör inte :)
.
Vill ni att jag ska skriva om klassresan? Eller iaf ha bilder? PUSS/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0