Resultat Curra

La bara upp filmen från 120n igår då vi fick besök på kvällen och jag var tvungen att vara social då :) Tävlingen var i Othem och det var NGR som annordnade den. Ridhuset är jättefint och med fibersand, som faktiskt var ganska lyckat. Det behöver nog bara sätta sig lite mer för att det ska bli jättebra :) Det enda som var lite negativt med tävlingen var att framhoppningen var liten och underlaget släppte där och att de bara hade en inne på bana, så det blev lite segt..
.
110, A:0/A:0
Hon var riktigt seg på framridningen så jag provade att sätta på min sporrar. Då blev hon istället riktigt stark, så jag fick ta av dem typ direkt efter. På framhoppningen var hon sjuuuuukt pigg. Accelererade jättemycket och hoppade väldigt flackt och med fart. Fick knappt stopp på henne efter hindrena, hah.
Väl inne på banan kände jag hur hon spände till sig och började tagga som bara den. Hon var riktigt pigg och blev lite trutig i munnen här. Grunden kändes lite kaosig och det blev lite av och på. I andra fasen red jag typ som i första eftersom jag bara ville ha en skönt runda om vi skulle starta 120 också. Vi var iaf felfria i båda faserna och slöt på en 5 placering :) 0-0 fel
.
120, A:0 DEBUT
På framhoppningen här var hon nästan värre och drog som bara den efter hindrena. Gjorde halt några gåner efter lilla, men hon fortsatte med sitt egna race ändå ;)
På banan blev hon pigg även här och satte en ordentlig fart.. Hon va riktigt fin och vi fick ett litet ful-pet på 7an. Ett räcke som stod längs väggen och jag satte inte klokt tryck i henne, så den bommen ramlade. Annars är jag sjukt nöjd med vår 120-debut och det där petet tycker jag att jag och Curra delar på. Hon var lite nonchalant (eller hur det nu stavas?) och jag var lite fisig och spände inte bågen alls på henne..
Tiden räckte iaf till en 4 placering! Jättekul :D 4 fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0