Resultat HRK.

Här kommer resultaten med Curra från idag. Det var alltså våran första tävling, men det gick braaa :))

La Caracón

1 meter. A:0/A:0
Hon var väldigt taggad här och jag hade lite svårt att få henne mellan skänkel och hand. Blev lite för mycket hand i den här klassen men hon skötte sig och vi var felfria. I omhoppningen, som förövrigt var hennes första någonsin, så gjorde en riktigt stor tabbe och red in i en oxer vi inte skulle hoppa. Jag rev hinderstödet med huvudet typ, ahhah. fail. Ni får dock inte se den filmen, pinsam! Vi blev dock placerade, en vit rosett för oss och en sjätteplacering :))) KUL!

1,10 m. A:0/A:0
Här var hon mycket lugnare och jag kom till bättre ridning. Satte mer tryck i henne så jag kunde hålla henne mellan hand och skänkel bättre. Sedan är det ju småsaker som inte sitter som lite halvhalter och sånt där, men det kommer :) Vi fick ett hemskt bra flyt igenom banan. Dock blev jag lite för snabb eller så, inte kall iaf till sista så jag höll inte ut svängen så jag rätade inte ut henne och fastnade i innersidan. Därför hamnade vi i ett mellanläge och då smackade jag eller någon så hon hoppade av jättestort och räckte inte över.. Vi rev alltså sista, men är riktigt nöjd med dagen! :))

Filmen från 110 här


VAD TYCKER NI? :) PUSS/E


Kommentarer
Postat av: Sara

Hon är ju jättefin och känns som en riktig emma-häst ;) tror ni kommer bli farliga framöver haha :D

2012-04-06 @ 22:19:59
URL: http://saravilhelmsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin!!!!!!

2012-04-07 @ 06:34:16
Postat av: Jossan

Jätteduktigt! :)

2012-04-07 @ 16:21:21
URL: http://dressyrkandidaterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0