ALIDA TYRA MARIA STRANGE

Aaa, jag heter då Alida Strange. Jag är född 1998 så fyller snart 14, så går i 7:an.

Jag går i skolan på Högby, eftersom jag egentligen tillhör Klinteskolan så jag har ingen skolskjuts.

Och antingen cyklar jag 4,5km. Eller så åker jag med min klasskompis, han bor 2 km bort och åker bil till skolan varje dag. Eller så kan jag åka med en lärare någon gång i veckan.

Jag bor också på gotland precis som Emma, men i en socken som kallas sproge.
Och vi har ett eget stall 200m från huset, med 14 boxar. 


Jag har ridit i hela mitt liv, och vi har alltid haft hästar. 
Just nu har jag 4 hästar som jag tränar, av dom tävlar jag 2 st.
(Mer om hästarna kommer i ett annat inlägg.)

Alla börjar ju någonstans och även jag, jag började tävla när jag var 5 år på en liten shettis, som hette Micro.
Han var 86cm hög, och en liten buse, på ridbanan bockade han av mig. och i skogen var han HUUUR snäll som helst.

Sen har jag haft alla möjliga ponnyer under tiden, 12b-ponnyer (om jag räknat rätt) och 1 storhäst. Och nu har jag 2 c-ponnyer, 1 d-ponny och 1 liten storhäst/ponny som jag har på inridning.


Lova om I'm here agin!:
Åker du taxi till skolan? Why? Vart ligger skolan? Vilken klass går du i? Vad ska du läsa på gymnasiet
1. jag visste inte vad jag skulle skriva, så taxi gick snabbast! Det är lite som taxi att åka med dom..

2-4 står ovan.

5. OCH DÄR, kom den jobbiga frågan!! Jag har ingen aning om vad jag vill göra, vad jag vill läsa, vad jag vill bli osv... Så därför har jag inget klokt svar på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0