Manne x2

Tänkte skriva om Mannes pass igår och idag! :)

Igår blev första riktigt seriösa passet. Dock var det ju barbacka och det gör ju allt lite svårare. Inte så lätt när han är så pigg att han inte kunde skritta heller och jag fick sitta med benen rakt ut för att inte nudda honom haha :(
Jag fick börja trava ganska fort för att han skulle bli av med värsta energin. Om han är jobbigt pigg brukar jag göra så ibland, och sedan efter någon minut gå tillbaka till skrittarbetet. Jobbade jättemycket med att lltid ha honom på yttertygeln, eftersom han är expert på att fuska med det. Jättejobbigt i höger varv eftersom han inte alls vill ta stöd på vänstertygeln. Jobbade som på ett fyrkantsspår och höll på ytter hela tiden. Sedan tryckte jag med innerskänkeln och i "hörnet" lättade jag på ytterhanden och ledde in honom med innertygeln. Då släpper han ut bogen lite mer och kommer ut på ytter såsmåningom. Funkade super och i galopper protesterade han otroligt mycket. Byttegalopp, började studsa, kastade med huvudet osv osv osv. Han är absolut inte dum, han vet bara inte riktigt vart han ska ta vägen när det blir för jobbigt. Men på slutet var jag riktigt stolt över honom! Han var såååå fin. Sedan travade jag av länge på rakt spår och han hade huvudet nere mellan frambenen. SOFT! Efter det skrittade vi av länge så han inte skulle ha hemsk träningsvärk idag.
.
Idag åkte vi ut till Strangarna. Alida var i skolan då :( Men iaf. Skulle prova lite sadlar till honom då jag inte orkar rida barbacka mer! Provade flera stycken och det gick väl sådär. Han är ju som en burk över manken och bogbladen. Inte så himla lätt att hitta något som ligger då :( Zarah mätte honom över manken och han var sjukt bred tydligen. hehe fettoManne.
Provred lite i Alidas fina sadel. Vårat problem har varit att sadlarna har glidit till höger, men den här låg helt stilla (YYYYYYY) Dock var den lite för smal, men nu letar vi efter en sådan sadel tror jag. Ska prova en bredare först för att se om den ligger lika stilla. Var väldigt länge sedan jag red i en sadel som inte flyttade sig till höger. Men men. Det är ju inte billigt med sadel heller med det är ju bra att man kan brädda/smala, höja och sänka Equipe-sadlarna iaf. Det är alltså en sådan vi letar efter :) 
.
jajaja, nu ska jag inte tråka ut er för mycket utan gå och städa mitt rum! Adam kommer ikväll och han gillar inte min stökiga tillvaro. Förstår verkligen inte vad han menar....... 
PUSS/E


.
KOMMENTERA MERA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0