MINA HÄSTAR

Eftersom jag presenterade mig själv igår, så tänkte jag göra samma sak med mina hästar nu! :)

MAHRANI OF THE FAIRPLAY


hingst, f.1999, 145 cm
e. Milton ue. Eduard

Manne, som han kallas är mina fina, fina hingst. Vi åkte och hämtade Manne i skåne i februari (?) 2006. Han hade då tävlat upp till msv b och varit galet halt. Han hade varit vid ett antal ryttare och hade haft ett ganska jobbit liv, eller så..
Vi körde de där 30 - 35 milen för att hämta en häst vi aldrig sett, inte ens på bild. Det var blande det bästa vi någonsin gjort eftersom han gett både mig och min syster så otroligt mycket. Amanda, min syster, hade honom först tills hon blev 18, sen fick jag honom. Har alltså haft honom som "bara min" i snart 3 år. 

I maj 2008 köpte jag och min syster ut halva Manne tillsammans då en av hans dåvarande ägare inte ville äga honom längre. Så nu äger jag alltså 1/4 del av Manne!

Tillsammans har vi placeringar upp i nationell Msv B och massor placeringar och vinster i LA. Nu 2012 kommer vi sikta mot att bli ännu stadigare i Msv B och kvala och ev starta msv A, om vi hinner. Han ska nämligen säljas och det kommer otroligt jobbigt.
Tänkt skriva lite mer ingående om Manne någon annan gång, men nu vet ni lite om honom iaf :)

TIARA


sto, f. 2000, 146 cm
e. Zoy Gun ue. Minotaurus

Tiara är vårt fiiina d-ponny sto som alla älskar. Vi köpte henne när hon var 4 år, alltså 2004, till min syster Amanda. Tiara är en häst med otroligt mycket talang och vilja. Nästan för mycket vilja ibland. Både jag och Amanda har tävlat henne upp till LA, Amanda mest framgångsrikt.
Efter vi debuterat LA i maj förra året märkte vi att hon inte var som vanligt. Hon blev då halt, troligtvis vrickat sig, så ist för att behandla osv osv. Så fick hon betäckas med MANNE! Hon väntar alltså beeeebbbiiiis!!!!! :D :D
Så om några månader har vi förhoppningsvis en väldigt fin fölunge! :)

CHELSEA

sto, f.2003, ca 161 cm
e. Alexon D e.Furidant

Chelsea är vår egna uppfödning efter mammas gamla märr. Chelsea har tyvärr alltid blivit lidande pga vår tidsbrist och eftersom hon hade extrem sadeltvåg som yngre blev allt lite jobbigare.

I somras kände jag att det räckte. Hon hade fått vilat alldeles för mycket så jag bestämde mig för att sätta igång henne. Vi körde och körde och körde! Så awesome var hon! I augusti gjorde vi tävlinsdebuten på 0,80 m och det gjorde vi felfritt och hur bra som helst. Efter det provade vi en 0.90 som gick rent år helvete. Efter det fick hon vila lite eftersom jag misstänkte att hon var så trött i huvudet efter allt som hänt på kort tid. Sedan dess har hon tyvärr vilat.. Alltså sedan september någon gång. Jag och mamma var mitt i flytten då, så då orkade jag inte riktigt sätta igång henne och nu har det inte blivit av..
Nu står vi inför valet och kvalet om vi ska ha kvar henne eller sälja. Svårt är det iaf eftersom jag egentligen vill ha en er utbildad häst, och då kommer jag inte ha tid för henne. 

CHECK IT OUT
sto f. 2007, 147 cm
e. Mahrani of the Fairplay ue. Furidant
Kexet som hon kallas är också vår egna uppfödning. Hon bli fem år i år och lite inhoppad. I somras var hon med mig på Sindarve, då jag jobbade där, och hon skötte sig super! Nu ska hon säljas, så det är bara att höra av sig om någon är intresserad :)

CHEERLEADER
sto f. 2008, 146 cm
e. Mahrani of the Fairplay ue. Furidant
Kakan är alltså Kexets helsyster. Just nu står hon hos oss här i Väte och jag rider henne för fullt. Hon är klockren i ridningen. Nu ska jag bara börja jobba henne mer från marken för att hon ska börja jobba mer i rätt form. Hon ska påbörja inhoppning så fort hon får på sig sin tappsko. Också till salu :)

CHECKPOINT
valack f. 2009, ca 160 cm
e. Lucky Point ue. Amiral
Putte är min lilla bebis. Han är efter vår kompis märr som är från vår stam från början. Kexet, Kakan och Chelsea är alltså hans mostrar :) Om man nu säger så?
Putte är en jättepersonlig liten kille som bara vill väl. Han är lite småfeg men har på senaste tiden blommat ut ganska mycket. Just nu håller jag på att rida in honom :) 

Det var alla mina hästar oh ändå vill jag ha en tävlingshäst. Hoppas ni tyckte det var intressant och om ni undrar något är det bara att fråga! :)

/E

Kommentarer
Postat av: Li

Hur är upplägget med Manne och ägarskapet av honom?

2012-01-17 @ 20:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0