Gårdagen

Igår var det full fart och vi var iväg från kl 15 till typ 22.30, så det blev en lång dag med hästar.

Vi började med att åka till kliniken för återbesök med Curra. Hon fick duscha innan för att "om hon är fin kanske hon är frisk". Det funkade dock inte fullt ut utan hon var ännu lite knackig på volt. Böjprovet var nästan bra, men som sagt var det longeringen det syntes mest på. Det var en klar förbättring, men hon var inte helt 100 än..
Vi ultraljudade sidoligamenten och såg då att de på insidan av höger ben var lite uttänjda. Typ som att hon vrickat sig. Dock tar det lång tid att läka och veterinären ville behandla hovleden också. Sagt och gjort, behandlad hovled och återbesök om en måndag.... Hon får dock börja skrittas från ryggen på lördag :DDDD

Sedan var det direkt hem och byta häst. Joy skulle på hoppträning i Garda! Kastade på henne och in med grejerna i skåpet sedan full fart. Stannade till 2 min och köpte kvällsmat i Roma..
Träningen gick iaf hemskt bra. Joy har utvecklats otroligt snabbt och det känns verkligen vad hon gillar att hoppa! Hon var lugn och lyssnade jättebra på mig utan att bli arg. Red på ett tvådelat gummibett och utan martingal och det var awesome. Hon tog bettet lagom utan att lägga sig på det och kom tillbaka jättebra för mitt säte. Tränade mycket på att galoppera genom svängen för jag plockar lätt bort galoppen och trycket där och samlar henne för mycket. Gjorde några gigantiska tabbar, men allt löste sig. Blev problem när jag klantade mig helt enkelt ;) måste träna bort när jag får panik och bara gasar på hindret........ Inte alls bra.....
Hon var iaf superfin och hoppade runda, fina språng. Hann dock inte åka hem och filmkameran :(
Det var iaf riktigt skönt att träna henne för Lisa, som känner mig och min ridning så bra! Nu vet jag verkligen vad vi ska jobba på när vi ska hoppa i helgen :)

När vi kom hem bytte vi bara häst och åkte med Manne till Sindarve för att han skulle betäcka. Det var ett halvblod den här gången och hon var lite för stor. Men det gick rätt bra ändå! :) hon var riktigt klok och snäll som stod ut med honom ;)

Sist men inte minst lämnade vi av Manne i stalmet och mockade lite och sedan åkte vi hem! Jag var lagom trött om man säger så ;)

Nu ska jag vila, FÖR IMORGON FYLLER JAG 18!!!! /E


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Tycker verkligen att er blogg är superbra!

Därför har ni bland annat fått kommit med i min blogg. Här är direktlänken till inlägget: http://emmaa.blo.gg/2012/june/superbra-bloggar-som-jag-hittade.html



kram! :D

2012-06-16 @ 22:46:51
URL: http://emmaa.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0